Jumaat, 17 April 2009

Abg ingat saya tak boleh bayar ke??

gambar hiasan shaja


Semalam aku lepak la kedai tomyam kat sebelah ni,sambil layan tv dengan 2-3 orang member kat sni.habis makan jer aku tengok abg tu tukar tv3,aku pun layan jer la..tetiba 360 baru nak start,topik pulak pasal kes teksi kat lembah klang;Kebetulan pulak warawan 360 masa tu menyamar sebagai OKU nak kenakan pemandu2 teksi kat area tu...

Aku pun dah banyak kali sebenarnya terkena dengan teksi ni...kawan2 OKU aku yang lain pun banyak jugak yang dah terkena dan tercerita kat aku...hehe...ni sekadar nak berkongsi pengalaman jer la..

Kes pertama,kawan aku tu dari komuter serdang nak balik rumah.Nak kata jauh tu tak la sangat;dekat 20minit jugak la jalan kaki..Kawan aku pi kat teksi yang tengah park kat tepi tu tanya nak pergi sana(rumah dia la) berapa bang..? abg tu cakap "RM10";sebenarnya pakai meter tak sampai pun RM5..kawan aku tanya kat 2-3 biji teksi pun mcm tu jgak...last2 kawan aku pun terpaksa la;kalau tidak tak balik la...dia pulak memang hari2 balik kerja guna laluan tu..tapi yang aku nak cerita bukan pasal teksi dan meter,ni pasal pemandu....

Aku ade jugak tanya kawan2 aku yang bukan Warga OKU ni,diorg ckp "ok jer teksi kat sana,cas pun tak mhal"...lepas tu aku cakap la kat kawan aku yang terkena tadi,mugkin sebab kau OKU dia takut kau tak dapat bayar tambang kot;takpun leceh nak angkat wheelchar(kerusiroda) kau....kawan aku pulak menjawab dengan soalan " kau tau aku cakap apa kat teksi pertama yang aku tanya kat sana??".."kau cakap apa kat dia??"aku tanya...."aku sound di la"dia menjawab..."abg ingat saya tak boleh bayar ke??"tambah kawan aku lagi.....

Berbalik kat kedai tomyam tadi balik,bila dah habis jer 360 tu semua kat kedai tomyam tu pandang aku..kebetulan ade lagi member aku yang duduk berlainan meja dengan aku pandang aku jugak saja la aku nak bergurau,aku pun sound la.."tengok apa..??kau pun nak pakai wheelchar(kerusiroda) aku buat mcm tu..??"aku cakap...semua yang pandang aku tadi cepat2 alihkan pandangan diorang..

Print this post

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails
 
Design By Hasbul © 2008-2010